Kjøpsbetingelser
Generelt
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.
Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer 25% MVA, dersom ikke annet er angitt. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Fraktpriser:
Vi har nå en fast fraktpris på 89,- som gjelder på alle forsendelser i fastlandsnorge.
Vi sender også pakker til utlandet. Pris-eksempel i Norden: 400,- for pakke under 2kg.
For andre steder: legg inn adresse så får du opp fraktprisen før du bekrefter bestilling.
OBS: Det kan komme toll i tillegg på utenlandsforsendelser.
Forsendelse
Alle leveringer av varer skjer med PostNord. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-3 arbeidsdager (hverdager) på sendinger i Norge, avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.
Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes nå med PostNord (eller brev) og hentes på PostNord sine utleveringssteder. Vi sender ut en automatisk e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id (så fremst pakken ikke sendes med brevpost). Du kan spore din pakke på PostNord.no eller inne på ordren din hvis du logger deg inn på "Min side". Når varen er sendt fra oss vil det sendes en ordrebekreftelse med sporing til den e-postadressen du har oppgitt.
Dersom varen blir skadet ved levering, skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, altså når du mottar varen f.eks. på postkontoret, så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.
For uavhentede pakker/ brev (ved f.eks. postoppkrav) som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende 300,- kroner ekskl. MVA.
Retur/bytting
Ønsker du å sende varen du kjøpte i retur må du fylle ut returskjemaet som fulgte varen og legge det ved pakken som du sender til oss ved å benytte returlappen som fulgte med. Ved bytting må det nye produktet bestilles på ny ordre.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (det er 18 år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de varer og tjenester som selger (eller selgers samarbeidspartnere) leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.
Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.
Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.
Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap på varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen. De til enhver tid gjeldende kjøpsbetingelser finnes på disse sidene.
Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med diskresjon, og blir ikke spredd videre til utenforstående.
Les her om personvern: Personvernerklæring
Kundekontakt
For eventuelle spørsmål som ikke er besvart her, ta kontakt med vår kundeservice.